poniedziałek, 21 stycznia 2013

Decoupage na tkaninie - tutorial

Ponieważ technika prosta, podaję przepis:
medium do decu na tkaninie (wystarcza na długo)
folia aluminiowa
papier do pieczenia
serwetka
materiał
  Pod materiał podkładamy folię aluminiową. Wycinamy wzór z serwetki, kładziemy na materiale. Smarujemy klejem i zostawiamy na noc do wyschnięcia lub 12 godzin. Nakładamy papier do pieczenia i prasujemy żelazkiem nastawionym na dwa kółeczka To wszystko. Proste prawda?






A teraz dobre rady.
1. Staramy się zbyt daleko nie wyjeżdżać z klejem poza obręb serwetki.
2. Delikatnie przyklejać od środka na boki.
3. Nie przejmować się zbytnio zagnieceniami, żelazko dokona cudów.
4.W czasie wysychania można dojrzeć, gdzie serwetka odchodzi i poprawić.
5. Zbyt gorąca temperatura żelazka spowoduję zażółcenia kleju.
6. Prać w temperaturze 30 stopni.
   To tyle. Polecam, bo to ciekawy sposób ozdabiania różnych rzeczy i kapitalna, nieskomplikowana zabawa. Ja posmakowałam dwa lata temu i często do tego wracam.
Ładniejsze prace patrz: wczoraj.

80 komentarzy:

  1. Opis pracy wydaje się prosty a efekt wspaniały,wart spróbowania.Dziękuje za kursik i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudownie, że o tym napisałaś. Namówiłaś mnie i na pewno spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystko bardzo fajnie opisane i wygląda na nieskomplikowane :) Pewnie kiedyś wypróbuję :) Szczególnie cenne te dobre rady :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak ja się uczyłam, to ich nie było. Wypracowałam je po kilku próbach. Pozdrawiam.

      Usuń
  4. Spróbowałam raz i to nie dla mnie,ale Tobie wychodzi super!!!Pozdrawiam serdecznie-Beata

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo się cieszę, w końcu się doczekałam na kursik:) Bardzo Ci dziękuję:) Będę próbować...muszę tylko kupić to medium.
    Pozdrawiam i miłego wieczoru życzę:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj, bo jak widać to nic trudnego. Wystarczy ładna serwetka. Pozdrawiam.

      Usuń
  6. W sumie nie trudne, ale myślę że i tak trzeba mieć do tego talent :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję Danusiu....Będę próbować...Buziaki pa....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na początek polecam małe elementy i stopniowo wprowadzać wieksze i wyjdzie. pozdrawiam.

      Usuń
  8. No i zachęciłaś mnie. Zaraz kupuję medium przez internet i spróbuję. Dziękuję i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzięki za kursik, jak znajdę chwile to spróbuję.
    Pozdrawiam Zosia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze fajnie cos nowego spróbować. Pozdrawiam.

      Usuń
  10. świetny kursik, bardzo przydatny:)

    OdpowiedzUsuń
  11. OO! A tutek podlinkuje na blogu inspiracyjnym :) mogę prawda? jutro przygotuje instrukcję podpisywania zdjęć :) A serwetka z kwiatkami cos mi znana :) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olka już umiem, ale możesz umieścić na blogu inspiracyjnym, a ode mnie bierz co Ci potrzebne. Buziaki. A serwetka przyleciała z daleka...

      Usuń
    2. no patrz, a ja już myslałam, ze kogoś zmolestowałas zeby zrobił Ci napisy :) widzisz! dzieki mojemu nieplanowanemu natłokowi spraw - sama się nauczylaś! zdolna jesteś!

      Usuń
    3. Ja tam nadal nie umiem... tych napisów :(

      Usuń
  12. A wiesz, ze ja jeszcze nigdy nie probowalam.. Zachecilas mnie bardzo:) super kursik, dzieki:) Jakie piekne te wszystkie woreczki:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Rewelacyjny pomysł. Morze i ja spróbuje!?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Super kursik:) sprawa wydaje się być bardzo prosta, dzięki, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Niesamowite! Nigdy bym nie pomyślała że to takie proste! Dziękuję z całego serducha za to że zechciałaś się podzielić z nami tą techniką. Już po komentarzach widać jak wiele osób uszczęśliwiłaś :) Ogromniaste buziole przesyłam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo, bardzo Ci dziękuję! Myślę, że niebawem coś spróbuję zrobić sama. Muszę tylko nabyć odpowiednie materiały. Czasem zoś wydaje się znacznie trudniejsze niż jest w rzeczywistości...
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ostatnią moją szkatułkę ozdobiłam właśnie decu na tkaninie:)
    lubię ozdabiać tą metodą, jest szybka, łatwa i daje świetny efekt:)!
    Pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo dziękuję za ten tutorial :) będę próbować, może i ja coś fajnego zrobię :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. Wydaje się nie trudne, muszę spróbować. Dzięki za tutorial :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Fajnie, że się dzielisz umiejętnościami:)) Końcowe dobre rady bezcenne:)))
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Służę w każdej kwestii. Nie mam żadnych oporów dzielenia się tym co umiem. Pozdrawiam i witam.

      Usuń
  21. Rzadko mi się zdarza robić dekupaż na tkaninie, ciekawi mnie czy to Twoje medium do tkanin też daje wrażenie gumy? Może ja miałam jakieś kiepskie medium, bo korzystałam z preparatu innej firmy, ale bardzo mnie zniechęcało takie wrażenie zagumowania motywu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Leciuteńka powłoka jest, ale mało widoczna, to chyba zależy od warstwy kleju i potem prasowania. Muszę sie przyjrzeć. Pozdrawiam.

      Usuń
  22. Bardzo fajnie ,że ktoś wymyślił transfer,bo to rzeczywiście szybka metoda przeniesienia wzoru na tkaninę:)))

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetny kursik - z chęcią skorzystam:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Oj coś mi się wydaje, że mnie zaraziłaś:) Muszę spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  25. dzięki za uchylenie rąbka tajemnicy :) zawsze wydawało mi się, że to strasznie skomplikowane jest, a tu się okazuje że nie :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Tego nigdy nie robiłam... a efekt fajny faktycznie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami coś może się przydać dla Zuzi. Ja zrobiłam fajne woreczki do przedszkola. Pozdrawiam i codziennie będę dziękować Beatko za materiały. Wczoraj już sobie naciągnęłam na ramki.

      Usuń
  27. Super kursik! Na pewno kiedyś skorzystam. Miłej nocki ☺☺☺

    OdpowiedzUsuń
  28. Jeszcze tego nie próbowałam, a faktycznie nie ma z tym dużo zachodu, dziękuję za taki super kurs, serdecznie pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żadnego zachodu, wiec mozna spróbować. Pozdrawiam.

      Usuń
  29. Twoja wiedza, jaką się z nami podzieliłaś napewno zaowocuje wieloma pięknymi pracami!!! Dziękuję!!! Może i ja kiedyś spróbuję - choć z szyciem na bakier jestem "0)

    OdpowiedzUsuń
  30. Mam taka nadzieję, a jak spróbujesz to zapewne nam pokażesz. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  31. Zapraszam do mnie wyróżnienie The Versatile Blogger.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już podziękowałam Gosiu. Byłam przed chwilą.

      Usuń
  32. Zapraszam do mnie po wyróżnienie The Versatile Blogger. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Zaglądałam, zaglądałam, ale jakoś po cichutku :-). Zaczynam dopiero w decu i nawet medium mam ale bałam się do niego zabrać, bo diabeł zwykle jest w szczegółach ... Dziękuję za rady .... Nawet mam już przeznaczone do ozdabiania płócienko... Piękne rzeczy robisz, ogromnie podziwiam. Obrazek z tulipanami bardzo mi się spodobał - jak ja tęsknię do wiosny!

    OdpowiedzUsuń
  34. Fajnie, że to pokazałaś, bo nigdy się nie brałam myśląc, że to znacznie bardziej wymagające. Na bluzkę też można (chodzi mi o noszenie na sobie)?
    Dawno nie zaglądałam, te tulipany są fenomenalne, niczym żywe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można na bluzkę, ale bardzo starannie musisz wykonać, żeby brzegi nie odstawały.

      Usuń
  35. A więc to tak, hmmm, nie wygląda na rzecz okrutnie skomplikowaną. Wielkie DZIĘKI Danusiu za ten tutek :***, może i ja coś nakleję córeczce na bluzeczce....
    Preparat widzę pierwszy raz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz, ale nie polecam na białej, bo za często trzeba prać.

      Usuń
  36. opis wydaje się prosty i efekt jak najbardziej udany,ale znając mnie, pewnie coś bym zepsuła ,wiec nacieszę oczy Twoimi pracami :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Tak świetnie napisane, że az się prosi aby spróbować.Dziękuję.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  38. Super tutek i pięknie zilustrowany!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  39. Dobrze pokazane,nic tylko robić!

    OdpowiedzUsuń
  40. Myślisz, że w przypadku ubrań jest to dobra metoda?

    OdpowiedzUsuń
  41. Witaj!
    Przychodzę do Ciebie od Joasi!
    Jestem oczarowana Blogiem i wszystkimi Twoimi pracami!!!!!
    Są świetne.
    Jestem całkowity antytalent. Kiedyś muszę spróbować...
    Mam do Ciebie ogromną prośbę. Gdzie mogę kupić Textil Medium. Ja nie mam pojęcia.
    Serdeczne dzięki.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  42. Super kursik prace śliczne pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń